Vendor’s Point – विक्रेताओं के लिए जानकारिया

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All the sellers should be aware of this fact that any quality and/or pure Indian item can be displayed on this portal for sale online. This portal / theme is quite different from present prevailing online e-commerce portals for promotion of Indian (Swadeshi) items produced by big to smallest trader or producer / manufacturer. Before joining this portal as Vendor (Seller), please read all about the theme of this unique Online Shopping Mall (e-commerce portal) with difference –

How this Concept of Online Shopping Mall is different / प्रचलित इ-कॉमर्स से यह कंसेप्ट अलग केसे है  ?

1.       Vendor will receive order directly.

2.       Seller will receive payment directly in advance.

3.       Vendor will supply the order directly.

4.       Vendor will receive the payments through e-wallets in his online bank account account directly.

5.       Repayment / refund will also be made directly by the Vendor.

6.       Puremaal.in will have no interference between the buyer and Vendor.

  १.     विक्रेता को सीधा आर्डर प्राप्त होगा.

२.     पेमेंट भी विक्रेता को सीधा प्राप्त होगा.

३.     माल की सप्लाई भी विक्रेता डायरेक्ट करेगा.

४.     विक्रेता ई-वेलेट के जरिये किये जाने पेमेंट को अपने ऑनलाइन बैंक खाते में सीधे पेमेंट प्राप्त करेगा.

५.     जरूरत पड़ने पर रिफंड भी विक्रेता स्वयं ही करेगा.

६.     Puremaal.in का क्रेता व विक्रेता के बीच कोई दखल नहीं होगा.

How can join this as Vendor / इस ऑनलाइन शौपिंग माल को विक्रेता के रूप में केसे जुड़े ?
1.       Any small or big manufacturer, producer, trader having interstate VAT / GST registration can join this portal.

2.       Vendor will have to send his proposal through Comments below this post.

3.       After receiving proposal, product and proposal will be examined, discussed and finalized mutually.

4.       After finalization of proposal, an agreement will be made through emails and or on papers.

  १.     वेट / जीएसटी में अंतरराज्जीय व्यापार के पंजीकृत कोई भी छोटा या बड़ा उत्पादक, निर्माता या व्यापारी जुड़ सकता है.

२.     इसी पोस्ट के नीचे उपलब्ध ‘Comments’ या ईमेल के माध्यम से अपना प्रस्ताव भेजना होगा.

३.     प्रस्ताव मिलने के बाद, प्रस्ताव व प्रोडक्ट की समीक्षा की जायेगी तथा आपसी विचार-विमर्श से प्रस्ताव को अंतिम रूप दिया जाएगा.

४.     प्रस्ताव को अंतिम रूप देने के बाद, ईमेल के माध्यम से आपस में अग्रीमेंट किया जाएगा.

Which products / Items can be displayed / Sold – किस तरह के सामानों  को बेचा जा सकता है ?
1.       Any product / item easy for safe packing and delivery can be displayed and sold at this portal.

2.       All Indian swadeshi quality and pure products will get the preference.

3.       Products / items with reasonable and cheapest rates will get the preference.

4.       More than one Vendor of the same product / item may not be allowed.

5.       There will be no requirement of minimum quantity / turnover.

  १.     कोई भी वस्तु / सामान जिसकी सुरक्षित पैकिंग व डिलीवरी संभव हो.

२.     सभी स्वदेशी, भारतीय व उच्च गुणवता व  शुद्ध प्रोडक्ट को प्राथमिकता मिलेगी.

३.     सभी उचित व सस्ती बिक्री मूल्य के प्रोडक्ट को प्राथमिकता मिलेगी.

४.     एक ही उत्पाद / सामान के लिए एक से ज्यादा विक्रेता को मना किया जा सकता है.

५.    व्यापार की न्यूनतम मात्रा या टर्नओवर की कोई शर्त नहीं होगी.

Commission Charges of portal owner (Moon Soft Technologies Private Limited) – वेबसाइट मालिक का कमीशन  
1.       No commission to portal owner.

2.       No Charges are payable to portal owner as one time set-up fee till 31.07.2017.

3.       No Charges are payable to portal owner as Maintenance Charges till 31.07.2017.

4.       In future and after 31.07.2017, Maintenance Charges will be payable for each normal correction / updation at very reasonable rates which will not exceed Rs. 1,000/- per year per page.

  १.     पोर्टल के मालिक को कोई कमीशन देय नहीं होगा.

२.     पोर्टल के मालिक को एकमुश्त सेट अप चार्जेज भी 31.07.2017  तक देय नहीं होगा.

३.     पोर्टल के मालिक को मैनटेनेंस चार्जेज भी 31.07.2017  तक देय नहीं होगा.

४.     भविष्य में 31.07.2017 के बाद साधारण करेक्शन / अपडेसन के लिए बहुत ही उचित दर से मैनटेनेंस चार्जेज लिया जाएगा जो की प्रतिवर्ष प्रति पेज रू. 1,000/- से ज्यादा नहीं होगा तथा एकमुश्त सेट अप चार्जेज लगभग रू. 5,000/- होगा.

Advertisement, Security Deposit and Other hidden  Expenses – विज्ञापन,  सिक्यूरिटी डिपाजिट व अन्य छुपे हुए खर्चे 
1.       Presently, no security deposit is required from the vendors.

2.       In future, condition of Security Deposit may be levied considering the complaints and faults in Service, delivery &  Quality.

3.       Security Deposit will depend upon the turnover of Vendor through this portal.

4.       For fast pick-up of demand / sales, it is advisable to expend some amount for advertisement (Google Adwords) about Rs. 100/- per day for starting period (Optional).

5.       There will be no other hidden or unhidden expenses for joining to puremaal.in .

  १.     वर्तमान में किसी तरह का कोई सिक्यूरिटी डिपाजिट नहीं लिया जाएगा.

२.     भविष्य में क्वालिटी, डिलीवर आदि संबंधी विक्रेता की शिकायतो को ध्यान में रखते हुए सिक्यूरिटी डिपाजिट लिया जा सकता है.

३.     विक्रेता के इस पोर्टल के माध्यम से टर्नओवर को ध्यान में रखते हुए सिक्यूरिटी डिपाजिट लिया जा सकेगा.

४.     बिक्री बढाने के लिए, यह सलाह दी जा रही है कि अधिकतम रू. 100/- प्रतिदिन का विज्ञापन विक्रेता के आइटम का गूगल पर किया जाना चाहिए (स्वेच्छिक).

५.    उपरोक्त के अलावा कोई छिपा हुआ खर्चा नहीं लिया जायेगा.

How and When the Payment will be received – पेमेंट कब और केसे मिलेगा ?
1.       Vendor will receive the payment directly in his online Bank Account immediately before placing the order.

2.       Payment will be paid by shoppers through e-wallets like BHIM, Paytm and Mobikwik etc.

  १.     आर्डर से पहले विक्रेता को उसके ऑनलाइन बैंक अकाउंट में प्रत्येक आर्डर का भुगतान सीधा मिलेगा.

२.     क्रेता द्वारा भीम, पेटियम व मोबिक्विक जेसे इ-वेलेट से भुगतान किया जाएगा.

How the Order will be received – आर्डर कब और केसे मिलेगा ?
1.       Vendor will receive the payment proof and order on WHATSAPP through a Mobile No. which is registered with bank.

2.       Communication may also be received additionally through Email and SMS.

  १.     भुगतान हो जाने के बाद, विक्रेता को उसके बैंक में रजिस्टर्ड मोबाइल नंबर पर व्हात्सप्प से आर्डर मिलेगा.

२.    अतिरिक्त रूप से आर्डर संबंधी सूचना ईमेल व SMS द्वारा भी दी जा सकती है.

Who and How the goods will be delivered – माल कब और केसे डिलीवर होगा ?
1.       After receiving the confirm order and payment, Vendor will send / dispatch the ordered goods in safe packing.

2.       Goods will be dispatched through Registered Indian Post, Courier with Safe & secured delivery and any other safe & secured mode suitable to the size of the goods.

3.       After dispatch, Vendor will communicate the information and proof of dispatch to the buyer.

  १.     कन्फर्म पेमेंट व आर्डर मिल जाने के बाद, विक्रेता सुरक्षित पैकिंग करके माल को डिस्पैच करेगा.

२.     पार्सल की साइज़ व वजन के अनुरूप भारतीय पोस्ट, विश्वसनीय कूरियर या अन्य किसी पुख्ता साधन से माल भेजना होगा.

३.      माल डिसपेच करने बाद, उसकी सूचना व सबूत क्रेता को भेजना होगा.

 

Research about viability of Product  to be made before registering / launching the Product – प्रोडक्ट को इस पोर्टल पर डालने से पहले मूल्यांकन
Before registering with puremaal.in, Vendor should make research on viability of the online sale of product /item particularly on following points –

A.      Whether Safe packing with reasonable cost is possible ?

B.      Feasibility of Postal / Courier / Delivery Charges.

C.      Acceptability of sales price by the buyers.

  इस पोर्टल पर किसी भी प्रोडक्ट के लिए जुड़ने से पहले, प्रोडक्ट की लाभ-हानि (पड़ता) की गणना / मूल्यांकन  करने लिए निम्न बातो की अवश्य जांच करले –

अ.     क्या उचित लागत पर सुरक्षित पैकिंग संभव है ?

आ.   माल की कीमत की तुलना में डाक / कूरियर / डिलीवरी चार्जेज वाजिब है या नहीं ?

इ.      अन्य विक्रताओ की तुलना में आपके माल की कीमत की कम / उचित है या नहीं ?

 

Requirements From Vendor – विक्रेता से जरूरी व्यवस्थाये  
1.       Vendor should have good quality products in good quantity for uninterrupted supply.

2.       Vendor should have Online / Net Banking Bank Account with any modern Bank.

3.       Vendor should have Smart Mobile Phone with WHATSAPP and this Mobile No. should be registered / connected  with Bank Account.

4.       Vendor should have Debit Card  also.

5.       Vendor should be registered under VAT / GST law for interstate sales.

6.       Vendor will have to maintain a separate email account for puremaal’s customer support as per advice of the portal.

7.       Within 7 days from the end of each month, Vendor will have to submit his correct online Order / sales data to Moon Soft Technologies Pvt. Ltd. in prescribed format.

 

१.     विक्रेता के पास उत्तम क्वालिटी का पर्याप्त मात्रा में माल होना चाहिए.

२.     विक्रेता के पास अपनी स्वयं की फर्म / कंपनी  के नाम का ऑनलाइन बैंक खाता होना चाहिए.

३.     विक्रेता के पास व्हात्सप्प सुविधा युक्त स्मार्ट फ़ोन होना चाहिए जिसका मोबाइल नंबर बैंक खाते से जुड़ा हुआ होना चाहिए.

४.     विक्रेता के पास डेबिट कार्ड भी होना चाहिए.

५.     विक्रेता की फर्म / कंपनी वैट / जीएसटी के तहत अन्तराज्जीय व्यापार के लिए पंजीकृत होनी  चाहिए.

६.     विक्रेता को प्योरमाल.इन की सलाह से प्योरमाल के ग्राहकों के लिए एक अलग ईमेल अकाउंट काम में लेना होगा.

७.     हर महीने के समाप्ति पर 7 दिन के अन्दर –अन्दर विक्रेता को प्योरमाल  के मार्फ़त मिले आर्डर व की गयी बिक्री के आंकड़े प्योरमाल  द्वारा उपलब्ध करवाए जाने वाले फॉर्मेट में प्योरमाल  को उपलब्ध करवाने होंगे.

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Interested Vendors and Displayers (Advertisers)  may submit their information, proposal, requirement and queries  with following minimum information. After your submission, our TEAM will contact you through phone and/or email for further developments.

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